06.06.2022
Підсумкова контрольна робота за рік
1. Про які історичні події розповідається в повісті А.
Чайковського «За сестрою»?
а) Про часи
татарських набігів на Україну;
б) про визвольну
боротьбу проти польської шляхти під проводом Б. Хмельницького;
в) про гайдамацький
рух на Україні
2. Як мати поставилась
до прояву милосердя
з боку Михайлика до бідної
жінки? («Гуси-лебеді летять» М. Стельмах):
а) Одобрила вчинок
сина; б) почала кричати на хлопця в) розгнівалась, що він забрав останнє
насіння.
3.
Климко з однойменної повісті Гр. Тютюнника пішов із дому
а) до Слов’янська по сіль ; б) до Києва по продукти; в) до Херсона по хліб.
4. Коломийка - це:
а) пісня, що
виконується під час обрядів;
б) пісня, що має два чотирнадцятискладових
рядки;
в) пісня, у якій
зображено важливі події минулого.
5. Пісня
«Ой на горі да женці жнуть» відносять до:
А)чумацьких пісень; Б)коломийок; В)козацьких пісень.
6. Де
розгорталися події у творі І. Франка «Захар Беркут»?
А)у селі Кирилівка; Б)у селі Тухля; В)у селі Тарасівка;
7. Хай
на ньому цвіте росяниста доріжка, зелені луги, й солов’їні гаї…..
Наведені рядки є з
твору:
А)Тараса Шевченка
«Мені тринадцятий минало…»;
Б)Андрія Малишка
«Пісня про рушник»;
В)Василя Симоненка
«Лебеді материнства»;
8. Павлусь
із твору Андрія Чайковського подався за:
А) матір’ю; Б)сестрою; В)братом;
9.
Мирослава – героїня повісті
«Захар Беркут» була донькою:
А)Захара Беркута;
Б)Максима Залізняка; В)Тугара
Вовка;
10.
У чому полягала помста мишки хазяїнам?
а) Прогризла всі мішки із зерном; б) не давала вночі спати; в) знищила гроші;
г) зіпсувала новий одяг.
11.
Де навчався Т.Шевченко?
а) у Київському університеті б) у Петербурзькій академії мистецтв
в) у Львівському університеті
г) у Віденському університеті
12. Як прозивали головного героя
оповідання О.Стороженка „Скарб”?
а) Пустун; б)
Лежень; в) Щасливчик; г) Скарбничий.
30.05.2022
Позакласне читання. Б.Лепкий «Цвіт щастя».
1. Знайти
в мережі Інтернет та прочитати оповідання Богдана Лепкого «Цвіт щастя».
2. Записати
в зошит тему та ідею твору.
Тема: прагнення
хлопчика знайти квітку щастя.
Ідея:
возвеличення наполегливості, цілеспрямованості, бажання бути щасливим.
3.
Тест
1. На питання дитини «Що таке
щастя?», мати відповіла, що це:
а) радість і задоволення; б) гармонія з оточуючим
тебе світом; в) доля.
2.
Хата, де жила жінка з дитиною, знаходилася:
а) неподалік від смерекового лісу; б)
на горбочку; в) поруч з
панським маєтком.
3.
Який художній засіб використав Б. Лепкий у фразі: «…за хвилину виплив місяць»?
а) Епітет; б) порівняння; в)
метафору.
4.
Коли хлопчик був у ліжку, приготувавшись до сну, то мати йому:
а) проспівала колискової; б)
розповіла цікаву казочку; в)
прочитала молитву.
5.
Під вікном хати вночі співав:
а) жайворонок; б) соловей; в) невідомий птах.
6.
Хлопчик сподівався, що дістати той чарівний цвіт щастя йому допоможе:
а) мати; б) вода ставу; в) добрий дідусь.
7.
Квітку щастя Б. Лепкий у творі називає:
а) пахучою і променистою;б) яскравою і привабливою; в) ніжною і сяючою.
8.
Щоб переплисти на інший берег ставка, хлопець звернувся до:
а) лебедя; б) хвилі; в) чарівного човника.
9.
Під час ранішньої мандрівки хлопчик відчув з лісу пахощі:
а) м’яти; б) живиці; в) бузку.
10.
Ранішня прогулянка для героя закінчилась:
а) його хворобою; б)
неприємною сутичкою зі сторожем; в)
тим, що він знайшов квітку-щастя.
11.
Завдяки кому вже дорослий хлопець пізнав «усі цвіти на світі»?
а) Матусі; б) старому
вчителеві ботаніки; в)
професору університету.
12.
Твір «Цвіт щастя» закінчується риторичним запитанням, яке стосується пошуку
хлопцем квітки-щастя:
а) «Та чи дістане її? Хто знає?»;
б) «А чи ви знайшли цей чарівний цвіт?»;
в) «Для чого ж шукав він цей цвіт? Як ви вважаєте?»
25.05.2022
Тема: Література рідного краю. Поезія Наталії
Купчинської.
1. Ознайомитися
з біографією Н.Купчинської.
Народилася Наталія Купчинська 3 травня 1955
року в мальовничому селі Китайгороді, що на Кіровоградщині. По закінченні
восьмирічки навчалася в Олександрійській школі-інтернаті.
Любов
до книги, до поезії, до рідного слова привели на навчання до Олександрійського
культосвітнього училища, де здобула спеціальність бібліотекаря-бібліографа.
Пізніше закінчила інститут культури.
Працювала бібліотекарем у селах
Олександрійського району.
2. Прочитати
поезії Н.Купчинської.
Сад
дитинства
У
мріях і думках я повертаюсь
У
те село дитинства і надій,
Де
квітне сад і схилена в задумі
Стара
верба, ще з тих дитинства днів,
Шепоче
голосами молодими,
Ніч,
що розсіяла мов роси-зорепад,
В
ставу полощуть верби свої коси,
І
лине пісня в юності наш сад.
А
в нім були і зустрічі, й розлуки,
Любов
і зрада, юність і біда.
Та
часто згадувались друзів добрих руки,
Хоч
і пройшла вже років череда.
Вишневий
ряд і яблуню у квіті
Я
знов і знов пригадую собі,
Як
щебетали птахи в яснім літі
І
тихо подих стримую в журбі.
Він
постарів, той сад мого дитинства
І
запустів без доброї руки,
Та
в глибині душі - благословляю,
Що
слід лишив на всі життя роки.
Бо
не вернеться днів дитинства низка,
Не
буду безтурботна й молода,
Бо
розгубила друзів, як намисто,
В
яких стежках – уже не відгадать.
Матусі
Поклонюсь
тобі, Мамо рідненька,
До
самісінької землі.
Бо
словами не висловить, ненько,
Як
я вдячна за все тобі.
За
усе, чого я в світі значу,
Чим
живу, що несу в собі,
Що
дитя і схід сонця бачу,
Я
вклоняюсь одній тобі.
По
яких би стежках-дорогах
Мене
доля не повела,
В
своїх радощах і тривогах
До
твого повертаюсь тепла.
До
старенької білої хати,
До
подвір’я в м’якім спориші,
Де
ти вчила мене працювати,
Не
замулить криницю душі.
Я
цілую натруджені руки
І
до рідних грудей тулюсь.
І,
як в давні дитячі роки,
Розлучитись
з тобою боюсь.
Поклонюся
тобі, Матусю,
До
самої неньки-землі,
За
усе, чим радію й журюся,
Я
повік буду вдячна тобі.
3.
Вивчити вірш Н.Купчинської (на вибір).
а. 007
б. 008
в. 009
Нашому місту, його вулицям, його особливій атмосфері, авторитетам його літературної богеми, його людським радощам чи прикрощам присвячена і його поезія, і його життя. 56 із 58 прожитих років він мешкав і працював у Кіровограді.
9 червня 2000 року його назавжди прийняла кіровоградська земля.
Валерій Гончаренко попри всі круті віражі і зигзаги життєвої і літературної долі, усі роки залишався помітною особистістю на літературному кону Кіровограда. У рідних степах він ще за життя став легендою, символом завдяки яскравості таланту, щирості, простоті, безпосередності.
Його дитинство промайнуло «на Кузнях» – у бідному, недоглянутому районі нашого міста. Потім – «п’ята» школа, робота на будівництві, філфак педінституту.
В літературу прийшов у серпні шістдесятих. Стрімко увійшовши в літературу «Червоним Волосожаром» у 1967 році, він заявив про себе як талановитий автор громадянської лірики. Потім була довга перерва, пов’язана з переслідуваннями його компартійними чиновниками. Однак, Валерій Гончаренко у ті роки вистояв, не заплямував свого поетичного імені.
Був засновником та керівником молодіжної літературної студії «Сівач», членом Спілки письменників України (1984).
Автор семи книг поезії, сатири, гумору і дитячої казки, лауреат обласної літературної премії імені Ю. Яновського, Валерій Гончаренко постає в них таким, яким його знали, – палким патріотом України і рідного міста.
Його поетичні книги: «Червоний Волосожар»(1967), «Кроки»(1974), «Дума про отчу землю»(1984), «Шлях до джерела»(1986), «На розі полудня»(1994), «Парад химер»(2000). У творчому доробку п’єси «Добро і зло», «Дитинство Тараса», «Сміх Іуди», «Необшліфовані діаманти», повість «Священий жук скарабей» та ін. Книга поезій «Кажу ось: мементо морі!» (2001), присвячена світлій пам’яті поета і журналіста. До книги увійшла збірка віршів «Очима неба і землі», яка була підготовлена автором, але так і не побачила світ за життя поета, а також збірка останніх поезій автора «Кажу ось: мементо морі!».
Вірші В. Гончаренка перекладалися болгарською, російською, осетинською, казахською та іншими мовами.
Чимало віршів, пісень і поем він присвятив Кіровограду та рідній землі.
а) Пустун;
б) Лежень;
в) Щасливчик;
г) Скарбничий.
Комментариев нет:
Отправить комментарий