22.01.2021
Тема: Повість «Тіні забутих предків» .
Завдання 1. Прочитати повість «Тіні
забутих предків» (с.134- 152).
Завдання 2. Скласти в зошиті план до твору
18.01.2021
Тема: Психологічна новела «Intermezzo».
Завдання 1. Прочитати матеріал підручника
про новелу «Intermezzo» (с.131-133).
Завдання 2. Виконати тест у зошиті
1. Про кого йде мова
"Intermezzo": "Трепов! Оверко! Пава! Чотири пальці у рот - і
дикий степовий свист. Біжать..."
А) про міських приятелів
Б) про селян
В) про собак
Г) про образи зі сновидінь
2. Кому найбільше
заздрить герой?
А) землі
Б) небу
В) планетам
Г) квітам
3. Твір М.
Коцюбинського «Intermezzo»
присвячено:
а) Україні;
б) дружині;
в) Кононівським полям;
г) матері.
4. Кого мав на увазі ліричний герой, сказавши наприкінці
твору «Ми таки стрілися»?
а) людину;
б) жайворонка;
в) сонце;
г) кролика.
5. Про що говорить головний герой: «Вона моя. Всю її,
велику, розкішну, створену вже, — всю я вміщаю в собі. Там я творю її наново,
вдруге, — і тоді здається мені, що ще більше права маю на неї»:
а) про землю;
б) про хату;
в) про зозулю;
г) про річку.
6. Хто втомив ліричного героя?
А) робота
Б) буденні труднощі
В) люди
Г) безкінечні свята
7. На небі сонце - серед нив ..."
А) зозуля
Б) льон
В) ячмінь
Г) Я
8. Від чиєї тіні здригнувся ліричний герой?
А) зозулі
Б) людини
В) дерева
Г) хмарки
9. Яке дієслово наказового способу повторює
ліричний герой у кінці новели?
А) говори
Б) треба
10. Хто з перелічених персонажів НЕ входить до
"дійових осіб" у новелі "Intermezzo"?
А) Людське горе
Б) Залізна рука города
В) Кононівські поля
Г) Зозуля
Виконані завдання надіслати до наступного уроку.
15.01.2021
Тема: М.Коцюбинський. Життя і творчість. Жанр новели у
творчості М.Коцюбинського.
Завдання 1. Прочитати біографію
М.Коцюбинського на с.117-120 та виписати основні біографічні відомості в зошит.
Завдання 2. Записати визначення в
зошит: імпресіонізм (с.121), новела
(с.123).
Завдання 3. Прочитати новелу М.Коцюбинського
«Intermezzo».
Виконані завдання надіслати до наступного уроку
11.01.2021
Тема: Модерна українська проза. Основні риси українського
прозового модернізму.
Завдання 1. Прочитати статтю підручника
(с111-116).
Завдання 2. Основні відомості записати в зошит у вигляді конспекту.
30.12.2020
Контрольна робота
Творчість І.Франка
1.
Яке
ім’я було в жандарма ( за драмою Франка «Украдене щастя»)?
А)
Микола Задорожний; б) Євген
Рафалович;
В)
Михайло Гурман; г) Валеріан Стальський
2.
Скільки літ Мойсей проблукав по «арабській пустині»?
А)
п’ять; б)
десять; в) двадцять; г) сорок
3.
Укажіть свято, напередодні якого оповідач отримує листа від Манюсі ( Франко
«сойчине крило»).
4. Роксана з «Легенди про вічне життя» віддала чудодійний горіх
а) аскету; б)
Птолемею; в) Олександру.
5. Лист Хомі у новелі «Сойчине крило» надійшов із міста
а) Мукден;
б) Порт-Артур;
в)Варшави.
6. Ставлення Анни і Михайла до Миколи можна назвати
а) людяним;
б) безжальним;
в) великодушним.
7.
Який плід в «Легенді про вічне життя» дарував безсмертя?
А)
горіх; б) яблуко; в) виноград; г) гранат
8.
Який видатний полоководець є головним героєм поеми « Легенда про вічне життя»?
А)
Олександр Македонський; б)
Наполеон; в) Богдан Хмельницький; г) Дарій
9.
Чому Анна з драми «Украдене щастя» не вийшла заміж за Михайла Гурмана?
А)
вона йому зрадила; б) брати їй
сказали, що він помер;
В)
вона його не кохала; г) вона хотіла
йому помститися.
10.
Установіть відповідність між твором І.Франка та його ідейно-тематичним змістом:
1)
«Мойсей» а) герої твору страждають
через любовний трикутник
2) «Украдене щастя» б) невдячність народу своєму ватажкові
3)
Легенда про вічне життя» в) вічне життя
без кохання нічого не варте
11.
Написати твір на одну з тем:
1)
« Хто у кого украв щастя»? (за твором «Украдене щастя»);
2) «Моє ставлення до головної героїні твору
«Сойчине крило».
29.12.2020
Тема: «Украдене щастя» І.Франка
Мета: ознайомити
учнів із драмою «Украдене щастя» І. Франка; розвивати зв’язне мовлення,
пам’ять, навички аналізу й синтезу прочитаного;
Завдання 1. Прочитати драму І.Франка «Украдене щастя» (в
мережі Інтернет).
Завдання 2. Виписати цитати до характеристики героїв
драми.
Виконані завдання надсилаємо в той день, коли стоїть урок
21.12.2020
Тема: Новела «Сойчине
крило» - жіноча доля в новітній інтерпретації.
Мета: ознайомити із
змістом та розглянути композицію новели «Сойчине крило», охарактеризувати образ
героя-адресата, визначити гуманістичний пафос твору; розвивати навички
ідейно-художнього аналізу прозових творів, формувати вміння добирати цитати до
характеристики героїв; виховувати віру в перемогу добра над злом.
Завдання 1. Прочитати
новелу І. Франка «Сойчине крило» ( знайти в мережі Інтернет).
Завдання 2. Записати визначення в зошит.
Новела — це невеликий за обсягом прозовий епічний твір
про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво
вимальованою дією.
Завдання 3. Виконати тест в зошиті
1. Який підзаголовок має твір?
А) "Украдене щастя"
Б) "Із записок відлюдька"
В) "Легенда про вічне життя"
Г) "Подвійний пам’ятковий день"
2. Події у творі відбуваються напередодні
А) Великодня
Б) Різдва
В) Нового року
Г) Покрови
3. Героєві має виповнитися
А) 35 років
Б) 38 років
В) 37 років
Г) 40 років
4. Лист до пана радника прийшов з
А) Парижа
Б) Венеції
В) Порт-Артура
Г) Києва
5. Ім'я героя, до якого звернено лист
А) Зигмунт
Б) Массіно
В) Генрись
Г) Володимир Семенович
6. Маня була
а) дружиною
лісника; б) донькою лісника; в) сестрою лісника.
7. Маня вбила
сойку, тому що
а) ревнувала до пташки Массіно; б) птаха голосно зойкала, наче на
біду; в) не любила птахів,
8. Маня втекла з
батькового дому з
а) Массіно; б) Генрисем; в) одна.
9. Маню виграв у
карти
а) Володимир
Семенович; б) Зигмунт; в) Свєтлов;
10. Перша зустріч
Массіно й Мані відбулася
а) у
лісничівці; б) у покоях Хоми; в) на річці.
11. Продовжи
речення « То не я від тебе втекла, то….»
а) ти мене
вигнав; б) ти мене не втримав; в) ти так
хотів.
Лісовик – дух лісу.
Водяник – старий довгобородий дід, який панує над русалками.
Русалки – це переважно духи померлих дівчат, які пішли життя передчасно.
Перелесник – це літаючий дух, який заманює дівчат та жінок, кохається з ними, забирає сили та вроду.
Завдання 4 . Заповнити таблицю
Світ людей (реальний)
|
Світ природи
|
|
Персонажі
драми
|
||
Їхнє життя
|
Мавка
|
Килина
|
В сльозах, як в жемчугах, мій сміх,
І з дивним ранком ніч злилась
І як мені розняти їх?!
В обіймах з радістю журба,
Одна летить, друга спиня…
І йде між ними боротьба,
І дужчий хто – не знаю я…
Тепер в маю, тепер весною,
Коли цвіте весь божий світ,
Зацвів небесною красою
Очей твоїх небесний цвіт.
І це весною, це в маю
Обсипав душу він мою!
Шумлять, співають ниви, луки…
Як пісня, вся душа моя,
А де її слова і звуки?!
Мовчу, мовчу, о боже,я.
Ні, ні! Тепер, тепер в маю,
Скажу, признаюсь, що люблю!
Забуду все. Лишу твої уста…
Вони, як перший цвіт кохання,
Як хмарка ніжно золота
В журливий час смеркання.
Усмішка їх миліша снів,
Що сняться раз єдиний,
Про них, про них мій буде спів.
Останній, лебединий.
І б'ють піснями в груди:
"Цілуй, цілуй, цілуй її, —
Знов молодість не буде!
Ти не дивись, що буде там,
Чи забуття, чи зрада:
Весна іде назустріч вам,
Весна в сей час вам рада.
На мент єдиний залиши
Свій сум, думки і горе —
І струмінь власної душі
Улий в шумляче море.
Лови летючу мить життя!
Чаруйсь, хмелій, впивайся
І серед мрій і забуття
В розкошах закохайся.
Поглянь, уся земля тремтить
В палких обіймах ночі,
Лист квітці рвійно шелестить,
Траві струмок воркоче.
Відбились зорі у воді,
Летять до хмар тумани...
Тут ллються пахощі густі,
Там гнуться верби п'яні.
Як іскра ще в тобі горить
І згаснути не вспіла, —
Гори! Життя — єдина мить,
Для смерті ж — вічність ціла.
Чому ж стоїш без руху ти,
Коли ввесь світ співає?
Налагодь струни золоті:
Бенкет весна справляє.
І сміло йди під дзвін чарок
З вогнем, з піснями в гості
На свято радісне квіток,
Кохання, снів і млості.
Загине все без вороття:
Що візьме час, що люди,
Погасне в серці багаття,
І захолонуть груди.
І схочеш ти вернуть собі,
Як Фауст, дні минулі...
Та знай: над нас — боги скупі,
Над нас — глухі й нечулі..."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Сміються, плачуть солов'ї
І б'ють піснями в груди:
"Цілуй, цілуй, цілуй її —
Знов молодість не буде!"
Чужинцям кинуте на сміх!
Співочий грім батьків моїх,
Дітьми безпам'ятно забутий.
О слово рідне! Шум дерев!
Музика зір блакитнооких,
Шовковий спів степів широких,
Дніпра між ними левій рев...
О слово! Будь мечем моїм!
Ні, сонцем стань! вгорі спинися,
Осяй мій край і розлетися
Дощами судними над ним.
Він
|
Юрба
|
Тема:
Література рідного краю. «Я ж просто жінка…» Творчість
Тамари Журби
З 1968 року разом з чоловіком і донькою оселилася в селі Іванівці Долинського району, що неподалік Веселих Боковеньок. Працювала у колгоспі, школі-інтернаті, вихователем у дитячому садку, бібліотекарем.
Друкуватися Т. Журба почала із 1971 року. «Дотиком серця» (1979) – так назвала Т. Журба свою першу збірку. Критика виділяла в ній «безпосередність, щирість, майже повну відсутність книжності». Членом Спілки письменників України поетеса стала у 1983 році. За збірку «Лагідна земля» (1982) нагороджена обласною премією імені Ю. Яновського. Оцінили читачі і збірку «Жіноча розмова» (1987).
У кінці 1990 р. Тамара Гнатівна тимчасово виїжджала на проживання в Аргентину. У 2005 році знову виїхала до Аргентини, де мешкає її донька.
Комментариев нет:
Отправить комментарий