Атестація 2021

 

Матеріали до атестації вчителя української мови та літератури Гуковської Інни Вікторівни




1.      Про мене:

Дата народження: 24 квітня 1984

Посада: вчитель української мови та літератури

Освіта: вища, КДПУ ім.В.Винниченка, рік закінчення – 2006.

Спеціальність: вчитель української мови та літератури, зарубіжної літератури

Стаж роботи: 11 років

Кваліфікація: спеціаліст ІІ категорії

Місце роботи: Могутненський НВК «заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти» Катеринівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області

Методична проблема, над якою працюю:

«Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури».

Творчий портрет вчителя української мови та літератури

Гуковської  Інни Вікторівни

   Мій педагогічний стаж становить 11  років. В Могутненському  НВК  І-ІІІ ступенів працюю 12-й рік, маю кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії», є не тільки вчителем української мови та літератури, але й класним керівником.

   Як вчитель та класний керівник вважаю, що головним в процесі навчання та виховання підростаючого покоління має бути ерудиція вчителя, глибока культура, повага та любов до людини, що й визначає характер взаємовідносин з вихованцями та якість знань, умінь і навичок дітей.

   На своїх уроках прагну створити особливий мікроклімат взаєморозуміння, співпраці та творчості учнів. Поряд з традиційними формами навчання використовую й інноваційні методи з метою активізації пізнавальної діяльності учнів.

    Я постійно прагну до того, щоб на уроках літератури за сторінками творів учні відчували подих епохи. Вважаю цікавим та потрібним такий вид діяльності на уроках, як дослідницька робота, коли в ролі дослідників виступають самі учні. Навчально-дослідницький процес, на мою думку, сприяє розвитку творчих здібностей учнів, ініціативи, прагненню дитини до самореалізації.

   Я вважаю, що одним зі шляхів оптимізації навчально-виховної діяльності є система творчих робіт, яку застосовую  на уроках літератури, української мови та в позакласній роботі.

    Неодноразово проводила заходи, присвячені Дню української писемності та мови та Шевченківським дням. Серед них можна назвати такі: «Кращої, ніж рідна, мови не буває…» (літературно-музична композиція), «Розквітай же, рідне слово!» (КВК), урок-гра «Сторінками життя Шевченка».

   Мої учні активно приймають участь в районній олімпіаді з української мови та літератури, в Міжнародному дитячому конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика.

   Протягом всієї роботи в школі я знайомлюсь з новинками методичної літератури, вивчаю досвід своїх колег, приймаю участь в роботі семінарів.

   Працюючи з класним колективом, поєдную традиційні форми та методи роботи з нетрадиційними. Для цього використовую тренінги, тестування. Як класний керівник багато часу приділяю морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов’язку, відповідальності, культурної поведінки. Для цього проводжу бесіди, години спілкування.

   Я впевнена, що вся робота, яку я проводжу, сприяє духовному розвитку

дітей, формуванню їх моральних якостей, виховує читача-патріота.

 Неодноразово підвищувала свою кваліфікацію при КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».





2. Проблема розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури

 Працюю над проблемою розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури. Вважаю, що в кожній дитині природою закладений певний творчий потенціал. Виявити здібності, розвинути їх якомога повніше – таке завдання ставлю перед собою.

   Надзвичайно важливо навчити дитину бачити прекрасне, тонко сприймати навколишній світ, правильно й образно висловлювати думки: робота ця копітка, масштабна, тож розпочинати її слід якомога раніше і проводити системно.

   Фрагментарно окреслю види творчих завдань, що їх практикую на уроках мови і літератури з метою активізувати мислення, уяву, збагатити словниковий запас учнів та спонукати їх до освоєння  багатства виражальних засобів.

   Вивчаючи в 5 класі розділ «Усна народна творчість», знайомлю дітей із принципом побудови казки і пропоную вдома самостійно написати казку. Це завдання діти зазвичай виконують за принципом цілковитого наслідування. Зважаючи на це, проводжу підготовчу бесіду, під час якої з′ясовуємо суть таких понять, як оригінальність сюжету, своєрідність образів. Перевіривши роботи, відзначаю найкращі з-поміж них, а зі слабших неодмінно зачитую вдалі місця.

    Знайомлячи дітей із загадками, з особливостями побудови їх, практикую лексичні вправи. Зокрема, учні знаходять подібність у певних предметах (сонце – тарілка – за формою, ніч – темна хустина – за кольором) тощо, а вдома складають свої загадки.

   Ось деякі з них:

-         Жовте, кругле, вдень гуляє, а вночі відпочиває. (Сонце)

-         Чорна хустка все накрила, всіх приспала, приморила, а сонечко встало – хустину прибрало. (ніч)

-         Спить весь дім, заснув світильник. Не хвилюйтесь – біля вас на посту стоїть… (Будильник)

   Паралельно на уроках проводжу творчі п′ятихвилинки – написання творів-мініатюр. Вони дають можливість переключити увагу учнів на інший вид роботи, а також удосконалювати їхні творчі вміння й навички.

   Люблять такі п′ятихвилинки й учні середніх класів, їм для творчих мініатюр пропоную теми, пов′язані з власним спостереженням: «Золота осінь», «Сонячний ранок», «Відлітають журавлі», «Перший сніг».

   Застосовую й написання творів-мініатюр за опорними словами, які добираю відповідно до пори року, наприклад: весна, сонечко, ластівка, віконце, проміння, берізка, струмок, вітерець. Даю завдання записати ці слова в алфавітному порядку, з метою повторення попереднього матеріалу – зробити фонетичний розбір одного з них, а потім скласти розповідь за власним спостереженням, увівши в текст подані слова.

    У старших класах творче завдання поєдную із завданням на використання теоретичного матеріалу уроку. Це може бути, наприклад, твір-мініатюра, де необхідно внести або дієслова теперішнього часу, або якісні прикметники, або односкладні означено-особові речення тощо. Крім того, учні мають чи то визначити вид, дієвідміну вжитих ними дієслів, чи зазначити рід, число, відмінок прикметників.

   Доброю підмогою для мене є підручник І.Ющука, який містить різноманітні завдання, спрямовані на розвиток мовлення, мислення, творчої уяви. Виконуючи вправи, складені І.Ющуком, учні збагачують своє мовлення фразеологічними зворотами, прислів′ями, крилатими висловами.

   Дуже важливо, щоб усі творчі роботи учитель ретельно й доброзичливо проаналізував і в кожній знайшов те позитивне, що заслуговує на похвалу. Тільки в такому разі в дітей не зникне бажання вдосконалювати свої творчі вміння. Найвдаліші роботи зачитую в класі повністю, з інших вибираю цікаві уривки. Учні завжди повинні мати зразки досконало виконаних завдань, брати їх за взірець, уміти самокритично оцінювати власну роботу, виявляти в ній недоліки.

   Активізуючи й розвиваючи мислення учнів, ми тим самим створюємо основу для розвитку їхнього мовлення, збагачення активного словника, оволодіння мовою як засобом формування думок і обміну ними з іншими людьми. І, у свою чергу, розвиток мовної культури підлітків, їхніх умінь оперувати засобами мови в процесі мислення та словесного оформлення його наслідків є не тільки супутником, а й найважливішим чинником розвитку їхніх творчих здібностей.

   Тому розвиток творчих здібностей повинен органічно поєднуватися з розвитком мови учнів, з виробленням у них уміння ясно, точно висловлювати свої думки, тобто з роботою над словом. Така робота збагачує культуру мови дітей, виробляє навички уважно ставитися до чужих висловлювань і до висловлення своїх думок в усній та писемній формі, тобто добирати такі слова, які б найкраще відповідали змісту думки й розкривали її.

   Проблема творчості учнів посідає одне з центральних місць у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського.

   «Шкільна творчість починається зі слова, - зазначає В.О.Сухомлинський. – Треба особливо наголосити на тому, що в житті дітей чільне місце повинна посідати творчість словом». Словесна творчість, на думку вченого, - це потужний стимул духовного життя дитини, надійний спосіб самовираження і самоутвердження особистості, підготовки її до життя.

   У своїй роботі часто використовую малюнки, ілюстрації до творів, фотографії.

   Залучаю до творчості дітей – пропоную самим зробити ілюстрації до художнього твору. Це їм дуже до вподоби. У 5-7 класах за цю справу беруться майже всі учні, у 8-9 лишається значно менше охочих, проте роботи якісно зростають. 

 3. Фрагменти уроків, фото.

Святкова лінійка "Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття, тебе своїм сучасником звемо".













Інтелектуальна гра до Міжнародного дня рідної мови "Мова єднає всіх"







Комментариев нет:

Отправить комментарий